Sporto kineziterapija - Sportinė trauma reabilitacija - Sportininkų raumenų traumos skausmas - Raumens trauma - Sausgyslių raiščių patempimas - Raumenų patempimas - Sąnarių skausmai - Vaikų traumos sportuojant - Kinezioteipavimas - Terapiniai pratimai - Sportinis masažas – Sporto traumų prevencija sporte - Kirkšnies raumens patempimas skausmas kirkšnies trauma sporto metu - Dilbio raumenų skausmai ir traumos sportuojant - Raiščių sausgyslių patempimas - Raiščių pažeidimų kinezioteipavimas

Sportinės traumos. Skausmas. Raumens patempimas gydymas

Paslaugos tavo mieste

Sportas yra tai, ką beveik visi žmonės mėgsta, ar tai būtų aktyvus sportavimas ar tik stebėjimas per televizorių, mes visi atrandame kažką bendro, kai žaidžia mūsų mėgstama komanda ar sportininkas. Sportas mus sujungia. Tačiau sportuodami patys, turime nepamiršti, kad sportinės traumos įvyksta greičiau ir lengviau negu mes galvojame.

aktyvus sportas sportinė trauma sportininkams skausmas bėgikas šokėjas dviratininkas plaukikas gimnastas tinklininkas pagalbaKai įvyksta sportinė trauma, pasaulis sportininkui gali apsiversti aukštyn kojomis, nes žmogus netenka savo mėgstamos veiklos ir jaučiasi atskirtas nuo savo bendraminčių, draugų, – atsiranda nerimas, kad galbūt jau nebegalės grįžti į sportą.

Ko labiausiai nori sportininkas – bėgikas, šokėjas, dviratininkas, plaukikas, gimnastas ar tinklininkas, kai jis patiria sportinę traumą? Dažniausiai sportininkai nori 4 dalykų: greito atsistatymo po traumos, kad tai būtų natūralu ir nebrangu, o svarbiausia, jie nori nenutraukti savo sportinės veiklos. Čia į pagalbą sportininkui ateina sporto kineziterapija ir jos metodikos.

Sporto kineziterapija – traumų prevencija ir reabilitacija

sporto kineziterapija sportinių traumų prevencija reabilitacija po patirtos traumos terapiniai pratimai raumenims elektrostimuliacijaSporto kineziterapija gali būti efektyvus sportinių traumų prevencijos metodas arba reabilitacijos metodas po patirtų traumų. Sporto kineziterapija apima keletą metodikų: specialūs terapiniai pratimai, raumenų elektrostimuliacija, sportinis masažas ir kinezioteipavimas, – atstatyti normalų sportininko raumenų bei sąnarių funkcionavimą.

Sportinės traumos negydant, gali būti neigiamas poveikis tolimesnei sportininko veiklai. Ypač reikėtų būti dėmesingiems vaikų sportinėms traumoms, nes jų organizmas dar tik vystosi ir negydomos traumos vaikams gali turėti reikšmės visam tolimesniam gyvenimui.

Terapiniai pratimai raumenims

Vienas pagrindinių kineziterapijos metodų – terapiniai pratimai raumenims. Kartu parenkami ir specifiniai tempimo pratimai, kad pagerinti raumens lankstumą ir atpalaiduoti pažeistus raumenis. Jei terapiniai pratimai parenkami teisingai, žymiai pagerėja judesio amplitudė, padidėja raumens jėga, pagreitėja gijimo procesas.

Raumenų elektrostimuliacija

Elektrostimuliacija raumenims naudojama traumų reabilitacijoje – elektriniai impulsai per odą aktyvuoja ir gydo pažeisto raumens skaidulas. Naudojant specialius elektrodus, elektrostimuliacija atpalaiduoja raumenis, pagerina kraujo cirkuliaciją, apsaugo nuo raumenų atrofijos ir panaikina raumenų skausmą.

Sportinis masažas

Labai veiksmingas kineziterapijos metodas – sportinis masažas. Masažo metu pagerėja kraujo pritekėjimas į pažeistas vietas, ko pasekoje pagreitėja traumos gijimas. Sportinis masažas naudingas ir tuo, kad sumažina randinį audinį – randą aplink pažeistą vietą, dėl to sportininkas atgauna judesio greitį ir amplitudę.

Sportinio masažo pasekoje gerėja raumenų elastingumas, audinių pralaidumas, mažėja skausmas, išnyksta stresas ir nerimas.

Kinezioteipavimas sportininkams

kinezioteipavimas kinezioteipas odai alergiškiems elastinis pleistras kineziterapinio teipavimo skausmas stabilizuoja traumąKinezioteipas – tai aukštos kokybės 100% medvilninė medžiaga, kuri leidžia odai kvėpuoti ir yra tinkama net alergiškiems žmonėms. Nei injekcijos, nei tabletės, nei chirurgija negali atlikti to, ką sugeba kinezioteipas – elastinis pleistras. Kineziterapinio teipavimo rezultatai yra greiti ir efektyvūs.

Kinezioteipavimas, kineziologinis teipavimas ir klijuojamas kineziterapinis elastinis pleistras (medicininis kinezioteipas) plačiau…

Teisingai užklijuotas kinezioteipas veikia gydomai – atkelia odą ir dėl to sumažėja skausmas bei pašalina skystį susikaupusį pažeistoje vietoje. Tai įvyksta iš karto po traumuotos vietos teipavimo. Kinezioteipas gali būti laikomas 3-5 dienas, visos fizinės sportinės veiklos metu. Kineziologinis pleistras yra atsparus vandeniui ir greitai išdžiūna.

Sportininkai labiausiai vertina kinezioteipo elastingumą. Teipas gali būti kaip stabilizatorius – nuo lengvo iki stipraus. Priklausomai nuo teipavimo tikslo ir metodikos, gali išlikti pilna judesio amplitudė. Šis teipavimo metodas neimobilizuoja sportinės traumos, jis stabilizuoja traumą ir sustiprina audinius, kurie skausmingi ir nefunkcionuoja. Todėl, kai sportinė trauma yra minimali, tai po kinezioteipavimo galima iš karto tęsti savo įprastą sportinę veiklą: bėgti, šokti, plaukti – be apribojimų.

Kinezioteipavimas palengvina įsisenėjusias sportines traumas. Tai kelio trauma, peties trauma, apatinės nugaros dalies patirtos traumos, kurios vis atsinaujina ir primena apie save sukeldamos skausmą. Įsisenėjusios traumos atveju kinezioteipavimą galima naudoti dar prieš treniruotę, kad išvengti skausmo ir traumos atsinaujinimo.

Pvz. jūs turite įsisenėjusią kelio traumą ir ketinate savaitgaliui išvykti slidinėti. Tokiu atveju, prieš išvykstant slidinėti vertėtų atlikti prevencinį kelio kinezioteipavimą tam, kad savaitgalio slidinėjimas būtų malonus ir judėjimas be skausmo. Tą patį kinezioteipavimą galima pritaikyti šokėjams ruošiantis šokių konkursams, sportininkams prieš bėgant maratoną ar dalyvaujant kitose sportinėse veiklose.


Patiko? Spausk